2020. január 15., szerda

Űrhajó póz a kedvenc

Miközben raktam össze az óraterveket egy műsort néztem a tv-ben a Spectrum Home-on.Egy autista kisfiú és a kutya kapcsolatáról szólt.Hatalmas erővel bírt a kutya!
Hiszek a jóga erejében is!Nagyjából hasonló terápiás céllal alkalmazható a jóga is szerintem!💓-ha rendszeres és belülről fakadóan vagyunk benne!

Hangtálat is viszek,a rezgése képes lecsendesíteni a gyerekeket...

Az óra menete az előírtnak megfelelően összeállítva.Kicsiknek színes állatos képeket kínálok fel,a nagyobbaknak jóga kártyán kínálom fel az állatpózokat.
Órakép,az űrhajó itt indul el:"1-2-dirr-durr,rakéta indul,figyeld a Holdat,felérünk holnap,hurrá!!!"Na mondanom sem kell hogy élvezték!Igazi nyújtózós póz!
A Picik 12-en voltak a Nagyok 20-an.A Picikkel le tudtunk guggolni és úgy indítottunk,a nagyokkal állva,mert a hely pici volt az égő körül.Bizony a 20-as létszám minden erőmet igényli és odafigyelést igényel!(Néha ügyesnek érzem magam ezért)


A Nagyok és Picik Űrhajó indítás előtti fotója.

Van taktilisan hárító gyermek még mindig aki zokniban jógázik.

Az űrhajó melletti közlekedési pózoknál a picik elfáradtak hamar,náluk a szörfdeszka kimaradt.Mindkét csoportnál kihagytam a sárkány hajót,mert nem voltak már képesek megcsinálni,elfáradtak.Játékkal váltottuk ki.
A kávéfőző dramatikus játékot nagyon szeretik.

Óra elején én mentem körbe a pacsimmal,mert a 12 és a 20-as létszám nem engedi meg,hogy óra előtt akár 10 perc is elmenjen az üdvözléssel.A forgószél póznál pont azok a gyerekek nem csinálták a pózt akinek égető szüksége van a forgásra.A többiek élvezték nagyon!

A hangtál még mindig kedvenc,óra végén szántam rá pár percet,és zengettük.



Tettem ki egy dörzs-szőnyeget(rücskös a felülete)A Nagyoknál a szörf deszka póznál mentünk végig a szőnyegen mintha kagylókon sétálnánk,azaz vízparton,az ügyesebbek lábujjhegyen jártak.Az órán többször álltunk lábujjhegyre.


A nagyok állatpózai ezek voltak.


Már az én szőnyegemen is gyerek jógázott a nagyoknál mert nem volt elég szőnyeg...szólok a vezetőnőnek,hogy be kell szerezni szőnyeget,ha nő a létszám:)

Meghallgattuk a szélcsengő hangját miközben a szél póz fokozatait jógáztuk el.

A meditációs kört várják leginkább.Elmondhatják éppen mi van velük vagy mi a kedvenc állatuk stb...ez jó nekik.meghallgatom őket.
Az óra záró mozzanata a szőlőcukor osztás.Annyit eszünk ma a cukorból ahány szívünk van.Elhangzott:"2" "3"-nos nagyon szeretik a szőlőcukrot,de a tenyerükbe egy szőlőcukor került:)

Jó ötlet volt a közlekedési eszközöket eljógázni és hozzá állatokat kapcsolni!

Az órát nehezítette,hogy megint volt gyermek aki most volt előszőr az órán.Óra végén azt mondta:"Tetszett".Hát így gyarapodik a létszám...

A Picik fél órájában sem lehet holtidő,a nagyok órájában sem.Ez a létszám teljes embert kíván és felkészültséget!De én szeretem amit csinálok és már van ötletem a következő órára is😊.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése