2019. március 14., csütörtök

"Egy-kettő dirr,durr...rakéta indul"


 Az óra teremképe,igyekszem nem az eszközökre helyezni a hangsúlyt,de a 2 csoportomat ismerve jobban leköthető a figyelmük ha van eszköz,így okosan összeállítottam az órákat.

A teremben is vannak eszközök,így azokat is használom,így a karikákat is.A nappali világosságban sötétet kellett teremtenem,ezt az otthoni matracommal oldottam meg,állítva is lehet használni,így falat húzva csillagos égboltot varázsoltam egy mozdulattal.A gyerekeknek nagyon tetszett és a matracom is volt aki simán "elfoglalta"pl relaxációnál már ő fekszik rajta,annyira beleszeretett a matracba.

A majom az új pózt őrizte ami most a HÍD volt.Kettő gyereknek segítettem a derekánál megtartottam őket,hogy érezzék meg mi is az a híd póz.Én is megcsináltam a többi gyerekkel,szívesen vették fel ezt a pózt,így tértünk vissza a Földre,az ovi udvaron volt a híd....:)Az ötletes fény-játék aha-élményt okozott Kicsiknél/Nagyoknál egyaránt.

A led égők a rakéta felszállásakor lettek bekapcsolva,ezt már ismerik a gyerekek ők is tudják kezelni a lámpát(ki-bekapcsolás).

A bolygók képe és a csillagképek képe,amit a távcsővel megnéztünk:)

  1. A Világűrben 3 feladatunk volt a nagy bolygóval:Lábbal végigvezetni a szekrény és a lábuk között...


2.Fekvőtámaszban egymásnak ütögetni az óriás labdát.(kihívás volt,aztán könnyítettek térdelve...de levegővételnyi szusszanás után újra felvettük a pózt és ment tovább a játék)

A fej felett adogatás oda-vissza játék.

A forgás volt a fő tevékenység,azaz a szankalpánk:"forogni jó".Forogtunk egyik irányban,majd másikban,forgott a csuklónk a bolygók körül,forgott a ping-pong labda a karikában(légzéstechnika),forgott a kaleidoszkóp első része,forogtunk a leragasztott spirál fonalon,forgott az üveggolyó a mélyedéssel ellátott karikában,forogtunk kerge pók pózban,azaz kerge ovisok voltunk miután visszaérkeztünk a Földre.A meditációs körben körbe álltunk,magastartásban a karunk összeért,kulcsoltuk a kéz ujjainkat és becsuktuk a szemünket és a kézszorítást körbe kellett továbbadni:)A relaxációban is képzeld el,hogy forogsz....súlytalan vagy....És többször elhangzott:"Forogni jó"

A világűr 3 feladata képekben,így könnyebb volt a nagy labdával elvégezni a feladatokat,hogy látták.


Hason csúszva,tenyereddel húzd magad hason a padon és megállsz és a bolygók körül csuklókörzést végzel.10 Égitest volt.Azaz 10x csavarta körbe a csuklót.Bal 5x-jobb 5x.
Az óra menete:köszöntés most egy pracli felragasztva,nem lehetett több képből választani,hogy az órából ne vegyen el időt,végigpacsiztunk és kezdődött a Jógaországba lépés,egy om-mal.Bemelegítettünk,leginkább csuklókörzés,négykézlábon állás és bokakörzés volt....a forgással folytatódott az óra,egyik,-másik irányban.Majd spirál forgás a fonalon...Majd a világűrbe repültünk a szőnyegünkön "egy-kettő-dirr-durr,rakéta indul...(itt törzsdöntéssel előre hajolunk,kezünk lóg és a számolásra elkezdjük ütögetni bokánkat,lábszár,térd,comb és:a figyeld a Holdat,(mutatunk a mutató ujjunkkal fölfelé) felérünk holnap(készülünk egy ugráshoz,rugózik a térd)Hurrá....-ra pedig ugrunk fel magasba.Led gyertya fény meggyújtása,ez az űrhajó tűz csóvája.

Az űrben a 3 óriáslabdás játék következett.Piciknél egyszerűbben de itt is ezt jógáztuk.

És a csillagképeket megnéztük távcsővel(kaleidoszkóp).Nem raktunk ki csillagképet magunkból,túl nehéznek gondoltam ott ezt megvalósítani.
A relaxációban súlytalan állapotot próbáltam megteremteni."Könnyű vagyok,nem is ér a bőröm a szőnyeghez,lebegek,mert könnyű vagyok és csak forgok..keringek...forogni jó"Több percig sikerült a Nagyokkal,a Piciknél 2 gyerek relaxált a 6-ból.


Szépen kivárták a sorukat a távcsőre várva.Az egyik kisfiút idézem:"Istenem,de szép"-amit a kaleidoszkópba látott💓



A csillagok megnézésénél kértem tegyék hátra a kezüket,mint a papagáj póznál és úgy nézelődjenek az égi képbe...

Aha-élmény garantált volt.

Az üveggolyó forgatása azért nem volt könnyű a karikában.Mutattam nekik az otthoni verziót,hogy könnyebb és élvezetes móka.Sütis doboztető és egy kisebb labda,vagy üveggolyó.Ennek volt hangja is ahogy az üveg és a fém összeért a forgáskor,hát élvezték nagyon!








A kerge pók mint forgás tipus mindig élvezetes,szeretik.Mindig az egyik,majd a másik irányba is elvégezzük a forgásokat is.




A Picik súlytalan repülése a Világűrben💓💓🙏🙏

a Picik fújása,azaz légzéstechnika gyakorlása.

A Picik végül kézzel vezették végig a  nagy labdát a szekrény oldalán.

A kép magáért beszél.Egy nézi a többi türelemmel várja...


Az űrhajó indulásra készen....


Élvezték a spirális fonalkövetést a Picik is.

És ahogy mondtam úgy követték a feladatot,csinálták a picik is,pedig érdekes kis feladat volt ez.

💓


Az óra végén az eper ízű szőlőcukor mindent vitt,mert beszereztem most ezt az ízt,ez mindenkinek ízlett és jutott 2 db.Így azt mondtam ma annyi szőlőcukrot(Ők szaloncukornak mondják mindig😀)lehet venni ahány karod van.Így 2 db-ot lehetett elvenni.

A híd póz mikor visszatértünk az oviba-a Földre,nagyon tetszett a gyerekeknek.Picikkel nem vettük fel a híd pózt.

A következő óra a víz világnapja alkalmából vízzel kapcsolatos lesz.💙


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése