2019. január 10., csütörtök

AHIMSZA

Ma 19 ovis gyereket jógáztattam meg🙏
Azt hiszem mindent amit lehetett elértem Velük!💓
Volt 3 fiú akiket külön figyelemmel kellett követnem egész órán.
A szankalpánk az AHIMSZÁRA épült.Nagy szemekkel néztek Kicsik/nagyok is mikor erről kezdtem nekik beszélni pár mondatban.A Kicsik óráján 3-4x hangzott el,és szeretném ha Ők is a jóga szellemében követnék az órát.
"Nem ártok sem gondolattal,sem szóval,sem tettel,sem  önmagamnak,sem másoknak.Ez a szeretet."A Nagyok-még a 3 fiú is- óra végére a gyertya mellett tudott ülni velünk nyugodtan,figyelemmel💓🙏

A szőnyeget a bemelegítésre használtuk majd rakott palacsintát csináltunk belőle közösen,minden rétegnél ahogy adták a matracot ők mondták meg milyen töltelék van a palacsintáján.Óra végén együtt "falatoztunk a palacsintából".
Taktilis érzetük fejlesztésére labdát kaptak.Az ahimsza gyakorlásaként párokba állítottam őket.Itt is elhangzott:"nem ártok sem..."

Kéz,váll,fejtető,talp,hát volt az érintett terület.







A feladat előtt kávét daráltunk anya kávéjába,páros gyakorlattal.Élvezték!

Csillag báb bemutatásaként ez alakult.Voltak csoportosulásban csillag-motívumok,volt páros csillag alakzat és volt magányos csillag.Rá azt mondtam ő a Vénusz,a legfényesebben tündöklő csillag.

A jógakártyák megint sikert arattak!!!


A talp érintkezik,mindenképpen szerettem volna az érzetet a gyerekekkel megéreztetni!


A lefele néző kutyánál mindenki hátgerincét végigsimítottam,kell az órán a személyes érintés részemről!


A babapózt terveztem a relax idejére,amíg a gerinc vonalán egy masszírozó eszközzel masszírozom a hátukat.Végigvárták!🙏Csend és békesség volt."Ez jó volt"-volt aki ezt a megjegyzést tette.
A nagyok nem szívesen veszik le a zoknijukat.Én rájuk bízom.Viszont az új póz a malac volt.Ott nehezen oldották meg,hogy a nagylábujjba kapaszkodjanak a kéz ujjaival.De maga a malac póz tetszett nekik.
A gyertyagyújtásos meditációs körben megkérdeztem tőlük ki az ovis barátjuk.A szőlőcukrot várták!😊
A Kicsik órája is hasonlóképpen a nagyoknál is használt eszközökkel voltak.A labdából itt mindenki saját labdát kapott.Saját lábát tenyerét,fejét masszírozta  a labdával.

A babapózos relax sikeres volt a Piciknél!

A Maci is jógázott.A maci hátát is masszíroznom kellett.Hát igen,a Picik órája az ILYEN💓💓💓



A kártyákat ragyogóan párosítottuk közösen.







A csipeszfogó jól sikerült Kicsiknél/Nagyoknál egyaránt.Sikongattak,igggazi játszótérré változott a terem.A légzésünket Naplégzéssel állítottuk helyre,guggolásból állásba.A Kicsik is futottak gyorsan és a csipeszt mikor levettem a póló aljáról simán hagyták,a játék jól ment,élveztem én mint fogó és a Gyerekek is!A szőnyegeket ezért is kellett rakott palacsintába tenni,hogy a futás során ne legyen balesetveszélyes a szőnyeg...

Kicsik óra előtti képe.








Nagyok óra előtti képe.

Az AHIMSZA-nem ártás végigkísérte az órát.
Az ovis korosztály nagyon játékos,majd egyszer azt is szeretném kipróbálni amikor már komolyabb iskolások jönnek az órámra és tudatosan úgy jönnek órára,hogy ők szeretnének jönni,fejlődni és nem csak a Szülői beiratás az amiért jógázik egy gyerek.😊
Szerencsére mindkét csoportom gyerekei kivétel nélkül ha meglátnak azonosítanak:"Jógás néni" és az ajtóba is állnak,hogy indulhatunk az órára🙏💓

A páros gyakorlatokat nagyon szeretik,így a következő órákat biztosan erre fogom építeni.Megint sokat kaptam a gyerekektől.A gyerekek pedig tőlem kaptak,hisz érzem rajtuk,nagyon jó hangulatú 2 óra volt a mai!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése