2019. január 24., csütörtök

A Kesztyű mese Jógaországban

 Nagyok órája előtt.











Kicsik órája előtt...
A bemelegítésnél alkalmaztuk a bekarmolunk,elengedjük a karmolást....ugyanezt a kezünkön is.A bemelegítés a bordásfalnál és a szekrényt igénybevéve alkalmaztuk.A fa póznál is akinek segítség-mondtam nyugodtan álljon a szekrényhez és támaszodhat ott a hátával.Páran kihasználták a lehetőséget🙏

A Kicsik ma fogékonyabbak voltak az órára.Egész szépen jógáztak már,pl egy cica póznál elnéztünk a lábunkhoz már(gerinccsavarás)és a másik oldalra is.Ügyesek!

Nekik nagy segítség a pracli laminált képecske.Minden pracli közepén téglalap jelzés van más-más színnel.Ezt a mai játékban is használtam,ugye az elveszett kesztyű -mese-kapcsán.Összekerestük a bal ill.jobb pracli azonos színeit.

"Ragaszd a tenyeredet az ovi legerősebb ragasztójával a szőnyegedre..."mondatom elhangzik minden órán.Itt a lehelyezett pracli segíti őket,hogy nem mozdul el a keze a lefele néző kutya pózban,maximum a lábacskákat igazítják és szépen leér a sarkuk is sok esetben!

A felfele néző kiskutya pózt élvezték mikor a kutya megtalálta a hóban a kesztyűt.

A relaxban varázskesztyűt húztam ami szintén titkos úton a szőnyegem alól került elő az órán.Varázserőmmel simogattam meg őket más-más testrészükön,amit megneveztem.És kértem őket képzeljék el a kesztyűt az összes lakóval együtt milyen lehet...

Majd futás következett a sok statikus póz(7) után.Heten laktak a kesztyűben.A fekete párduc helyett a Kicsik fekete macska pózt jógáztak el.A futásos játok kellett a relax után,a praclikat keresve tapsot hallva álltak meg és kutya pózt vettek fel.


A nagyok óráján sok fotó nem tudott készülni.Rendfegyelmet kellett tartanom.Többen most nem szívesen jöttek az órára,inkább a csoportban megkezdett játékban maradtak volna...Felkínáltam egy kék szimpla kesztyűt és egy Jógaországos kesztyűt végén adott állatbábokkal,hogy melyik mesével vigyem végig a mesét.A Jógás állatokat választották,a 7 állat így adott volt.Az új Tükröm tükröm mond meg nékem melyik jógapózt tanuljuk a héten?-állata a fekete párduc volt.Mi tigris pózként vettük fel.Tigris állás néven.

A kutya megtalálta a kesztyűt....az állatok szétszéledtek....A mese elején az öreg ember és kutyája fát vágni indultak az erdőbe...A favágás póza a Kicsiknél nagyon élvezetes volt.A nagyoknál megoszlott.Érdekes volt,mert stressz oldásra szántam.A hangadás egyik csoportfélnek ment a másiknak nem,nem adott ki hangot a hajlásnál.A  tenyér összekulcsolásánál volt aki segítséget kért.De már mernek jelezni ha nem megy valami,igény van arra,hogy a pózt jól vegye fel💓

A nagyok már óra elején felfedezték a titkosan elrejtett 2 praclit a szőnyeg alatt,ilyenkor eltereli a figyelmüket az eszköz.Jó volt a bordásfalnál bemelegíteni,mert így nem volt alkalmuk a laminált tenyérnyomattal játszani...Gyerekjóga hangsúlyozom.13 gyerek képes ott és akkor elvinni az órát....ma ezt a rendfegyelmet tartanom kellett végig...de ilyen is van.A Kicsik Tünemények voltak!!!

A varázskesztyű a nagyok óráján is szerepelt,Volt egy Lányka aki azt mondta őt ebből hagyjam ki ne érintsem meg sehol.Őt kihagytam.Érdekes volt.Az izgága fiúk is ebben a tevékenységben némán feküdtek és várták a varázsérintést:)

A futó játék itt is kellett az órán.
A mai mindenkivel legyen kapcsolatom a malac póznál volt mikor 6.ként beköltözött a kesztyűbe és hangutánzás kapcsán mindenkinek megcirógattam az ujjbábommal az arcát.A malac pózt többen jelezték nehéz nekik a hasizomból előre-hátra gurulás lábujjfogással.Hát feladtam házi feladatnak,gyakorolják!😉

A bordásfalnál történő bemelegítésnél nyújtások voltak és a láb bekarmolása,karmolás kiengedése.


A bábok igencsak adtak lehetőséget térdelő,álló-terpesz-,hason fekvő és nyújtott lábas járásra,a malac póznál az előre-hátra gördülés is megvalósult.

A zene az óra elején várta őket.Az órán nem használtam zenei elemet,fényt és most nem voltak taktilis eszközök sem.Az új bordásfalnál történő bemelegítés volt.

Következő óra:medvés óra,minden ami bújás,medvetalp,és ami a medvéhez köthető,talán Micimackó és barátai köré építem az órát.🐻🐾🐻🐾Br(O)MMMMMMMMMMM.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése