2018. december 6., csütörtök

Télapó-s óra

Nagyon jó érzés,hogy az óraterv szerint mindent meg tudtam valósítani.Kissé zizegtek már mikor megkaptam őket,de a sarokba húztam hódeszkát(jóga nyelven matracot),akinek levezethető energiája volt a deszkára ment deszka pózolni:)És úgy jöhetett vissza,ha már lecsúszott a deszkájával 5x.Az eszközök pirosak voltak és minden csupa Télapós.

Kicsik 7-en voltunk,mindig váratlanul tudom meg éppen ki lesz jelen,de 2 pót elkészített szőnyeg mindig van talonban,így most is és felmatricázva csak odahúztam a 2 matracot:)

A piros sál,sapi tetszett nekiik mikor mentem értük....Meglepődtek!(ez volt a cél)

A hegy pózhoz készítettem a praclikat.Ez jól működik mindig így külön.

A Picik órája után nem sok időm marad a termet rendezni,így már előre gondoskodnom kell,hogy a pár perc alatt a nagyoknak hogyan rendezem be az órát,és így nekik is kikészítem az eszközöket.A Kicsiknek így választható hová állnak oda.

A Picik még jönnek-mennek,játékosság figyelhető meg.Az egyik éppen a pózban a másik nézi,a harmadik meg próbálkozik.De!A szőnyegen maradnak és óriási om-mal lépünk be/ki Jógaországba-Jógaországból.💓


Sokat nyújtóztunk,és sokat mozgattuk-feszítettük meg a kéz ujjait.(gyúrtuk a hógolyót)

És megy a kis ajándék,segítve a Télapónak:)Próbaképp bent hagytam az órában,megpróbálom.Egész jól célbaért a kis szívecske,mert segíteni jó.Ez a szankalpa az óra több pontján elhangzott.

A lábfejek még nem tudatosan de előre fele néznek:)A mozdulat már megvan,egy fordított testhelyzet.Alakulnak a Picik is!!!


A lábaddal vidd a hógolyót.De...a kis kéz vitte.Viszont micsoda ujjnyitogatás,csippentéseket láttam💓Az alkalmi ruha a Mikulás napon nem volt éppen jógaöltözet,de a megoldásra törekedtek a gyerekek és még harisnyában is csodálatos hógolyó szállításokat láttam lábbal.
A Kicsik hegy pózánál kezdett el hullani a hó...és a Télapó szánja.....HOHOHÓ egyszercsak...elindult,mert csúszott a havon..Tehát a szánkótörés nem állta a helyét,csak a hegyekből lehozott hó segített...és mi magunk,hogy az állatok segítségével az ajándékokat kézről-kézre adogattuk....
És sarokülés-imatartással Tűzmanók tüzet csiholtak és a szemük elé tették a kezüket,csukott szemmel várták a meglepetést,csengettyű szólt(használtam végül)-és előhúztam a szekrényből a szánkót....Volt katarzis!🙏

A nagyok órája.12-en voltunk,3 zizegő fiúval.Nos nekik kellett a külön hódeszka a deszka pózokkal,mert az energiát le kellett vezetni...
A boldog hangyák is segítették a Télapót az ajándékok továbbításában:Hihihi Hahaha Hehehe Huhuhu-mondogattuk.

Mindenki csinálja,élvezik.

A nagyok már így adogatnak.


És lent is megy az ajándék továbbítás.

A nagyok is tapogatták a hógolyót kézzel,jó a tapintata....De ez a lényeg benne,a taktilis érzetük fejlődjön.

És nekik is a Tűzmanó segítségével a szemükbe energiát vittünk a tenyerünkkel,csukott szemmel vártuk a meglepit.Örültek a csokinak és a pózokat kérdezgették sorba kinek mi lesz az otthoni házi feladata.A mentolos szőlőcukor nem igazán aratott nagy sikert-pedig ők kérték,hogy ilyen legyen:)))

A led gyertyát a 3 hódeszkázó fiú kezelte-feladatot kell nekik adnom külön,hogy az óra dinamikus hangulata megmaradjon és ők is élvezzék az órát!

És melegedtünk a led gyertya melegénél,a rövid relaxáció kézfogással történt.Ezt megelőzte egy xilofonos játék.Jégcsap olvadás.Hű,nagyon élvezték.A gyorsabb hangok hallatán szépen követték a robotmozdulatokat és még a föntről le elvét is💓

A kakas póz tetszett nekik.Kicsit megzavarja őket ha a szőnyegen irányt változtatunk,a tér megkívánja néha,hogy hosszában állunk a szőnyegre....Az arckörhöz szoktak a gyerekek.
Az álló bemelegítést szívesen fogadták.És imádnak Hari Om-mal köszönni!

Ma 19 gyereket jógáztattam meg.💓🙏

A következő nyílt órára hívtam a Szülőket is!

Egy első osztályos kislány csatlakozik majd a Nagyok órájához.Nagyon várom.A 7 évével még belefér majd a csapatba.🙏

Kevés eszközzel sok jógamozdulattal oldottam meg az órát.Ebben kellett fejlődjek és sikeresnek tartom magam.

Akkor orrunkon szívjunk egy nagy levegőt om 1,om 2,om 3,om 4....és engedjük ki a levegőt om 1,om 2...om 7,om 8."4 egység alatt be és 8 egység alatt ki."-az én szeretett Jógaoktatóm 💓szavaival búcsúzOM.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése