2018. december 15., szombat

Nyílt jóga órák az Oktató szemével nézve

A mai órát nyílt órának hírdettem meg a Szülőknek.10 Nagy és 7 Kicsi jelent meg az órán.A karácsony,a szeretet jegyében zajlottak az órák.

Nem volt túl sok eszköz és az órákat terv szerint betartottam és véghezvittem.

A Nagyok ezt a Kicsik pedig a másik fotón látott kezdőképet kapták,a teremben szólt a "Hari Om"zene...



Megint igénybevettem a praclikat mindegyik más-más színű pár,azt választja a gyerek amit éppen szeretne.Nagyon szépen nyújtóznak már a pózban,itt segítségnyújtás is történt és mindegyik gyereket valamilyen módon megérintettem!Az alagút póz után éreztem,hogy kell egy forgás is...mert szükséges....Így a forgószél és az erősebben fújó szél is feltámadt.A Kis fenyőt aki az erdőben szomorú mert senki nem vitte el haza karácsonyfának.....segítségére indultunk útnak,csupa mozdulat,mozgás,más-más pózzal.A pingvin pózt is szépen felvették.A légzőgyakorlat ping-pong labda fújással történt páros gyakorlatként.

És a fenyő az óra végére csodálatos karácsonyfává varázsolódott....

Az olvadást a hangok hallatán mozdulatmegállítással jól végezték,ellaposodtak mikor elolvadtak....Egy kisfiúval matracot kellett cserélnem,így megoldottam egy problémahelyzetet:)

A vastagabb zsineg masszírozta a talpukat.


A fény a relaxáció alatt kapott hangsúlyt,sötét is lett.A Picik sem bánták,nem volt probléma belőle.A meditációs kör is a megvilágított karácsonyfa körül zajlott.Led gyertyákat kapcsoltam be a relax alatt,miközben ellazítattam velük karjukat,lábukat.....

A házi feladatok Apának/Anyának pózok jégkrémre íródtak...

A hangya által kamrában megtalált dobozban voltak a karácsonyfa díszek...



A fény annyira motiválta őket,hogy a meditáció alatt is meg-megérintették a led égőket is és az éjjeli fényt is...de véghezvittük az együttes láncfűzésünket,közben el lehetett mondani mit szeretnél karácsonyra...


A jóga érzékenyítés:az órán nem kevés központot stimuláltunk-színek(pillangók színe,praclik színjelzése),páros gyakorlatokban az empátia,egymásra figyelés,a légzésünkre figyeltünk többször,a szankalpánk több ízben elhangzott:"szeretni és szeretve lenni jó",talpunk masszírozása,pózok által a nyújtózások,játékosak voltunk,vidámság volt az órán,fények megjelentek,keresztcsatornák stimulálása,türelem a sorbanállásokkor,fa pózban a koncentráció,az erdő mandalában a közösségi érzés,a forgások által biztosítottuk az óra hullámzását,utána a relaxációval kombináltuk.
7.jóga óránk együtt,így még gyakorolnunk kell a lecsendesülést...volt gyermek akihez oda kellett mennem a kezemet rátéve úgy-ahogy le tudta magát nyugtatni.A légzéstechnikát az óra több pontján gyakorolhatták a gyerekek.

Az óra végi ajándékozás a zenedobozból kellemes jó érzéssel töltötte el a gyerekeket.Mindig várják az óra végi "ajándékot"Szőlőcukor helyett most csokitallér volt.A Piciknél az a kislány aki a Szülőt választotta inkább:)-is vett az óra végi csokitallérból!💓

Én,mint a gyerekekkel foglalkozó oktató hálás vagyok Kicsiknek és Nagyoknak egyaránt,mert mindig szívesen jönnek az órára💓🙏!!!Szívembe nagyon sok szeretetet kaptam Általuk!💓

Hálás vagyok a Szülőknek akik nagyon szép számban eljöttek a nyílt órákra és megtiszteltek jelenlétükkel!!!🙏

És nagyon köszönöm az Óvodavezetőnek a lehetőséget,hogy MINDIG MINDEN ÓRÁM zökkenőmentesen lezajlik,biztos hátteret kapva ehhez!!!💓🙏

Én mint a jógaoktató elmondhatom,hogy novemberben tartottam az első órát a Gyerekeknek.Ez a 7.alkalom volt a nyílt óránk.A gyerekek ügyesek,hogy kiálltak és bemutattuk azt amit már sikerült elérnünk,és ezt a szellemiséget követve haladunk tovább.Olyan órákat terveztem amiben a pózok egyszerűek voltak,hogy mindenki zökkenőmentesen meg tudja csinálni azokat a közönség előtt.A meditációs körben sem terveztem lelki irányultságú kérdés-feleletet,mert nem mindenki nyílik meg szívesen mások előtt.

Fotózni nem fotóztam-érthető okokból,de a Szülőktől egy-egy fotót kérek majd,pl egy erdő mandala,vagy egy fény-relaxációról.

💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓-és itt a 17 kis szív a gyerekek jelképeként,akik velem jógáztak ezen a napon.🙏



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése