2019. november 13., szerda

Lábunk jógája.

A Lábjóga-lábtorna volt a fő tevékenység az órákon.Ez egy tervezett kép,az óra előtti órakép és az eszközök,amiket tervezetten előkészítettem az órákra.Ez egy órai kép az eszközök használatával.


Ez az óra végi sikeres lezárás a meditációs körben.A talpikánk,a lábunk egysége egy pontban találkozott,Csiga Csilla és Csiga Csabi eljutottak a fényhez,megtalálták az erdőben ,az út jógapózokkal tűzdelt volt,amiben a láb hangsúlyos szerephez jutott.Lábunkkal fotóztunk(lábfejünket fókuszáltuk egy pontra)-ezek a jógapózok voltak és elvégeztük.


A lábpuszi belépő tetszett nekik nagyon....

Az óra előtt kipróbáltam a lábbal rajzolást.Nem volt könnyű feladat,ezt csak a nagyok órájába építettem be.

Az erdő imitáció.magasra emelt térddel kellett eljutni a pontból b pontba.Segítség a bordásfal volt-használhatták!

A csigavonalat is kipróbáltuk a zokni nélküli lábunkkal.

A nagy teret azért hagytam meg,mert több mozgást terveztem az órába,amihez kell a tér.


Tapasztalatom volt az órákkal kapcsolatosan.A kiscsoportosok óvónőit kértem,hogy zokni nélkül jöjjenek az órára.Egyszerűen azért mert sok idő megy el azzal,hogy levesszük a zoknikat/harisnyát!És a felvételről nem is beszélek egy 14 fős 3 évesekből álló csoportnál.Megoldottam,de nagyon nem egyszerű egyedül összefogni őket és még minden gyermekre a saját zoknija kerüljön,lehetőleg nem kifordítva!A Picik az órát élvezték és jól közreműködtek velem!💓🙏
A Nagyok 19 fővel érkeztek!😊
Elég nyüzsinek kaptam meg őket.😊

Az óra eleje is már nyüzsögve indult....És ott kezdtek el nyafizni,hogy ők nem veszik le a zoknijukat./Harisnyát.Taktilisan hárítóak voltak 50%-ban.Az eszközök kimondottam zokni nélküli feladatmegoldásokra lettek bekészítve.Nem sikerült jól megoldani a feladatot zokniban/harisnyában és ez eredményezte,hogy borulni kezdett az órai rendfegyelem.Sírás is volt az órán ebből eredően.19 fős csoportban szinte kizárt az egyéni foglalkoztatottság,de megpróbáltam,egyéni megbizatást adtam az elkeseredett gyermeknek.A láb helyett ezek a gyerekek a zsenilia csigaszarvat nem a lábujjra csavarták hanem a csuklójukra tettem.Aztán ki  is léptem a tevékenységből.Túl színesek voltak a zsenilia rudacskák,vagy nem is tudom de tény vibrálást eredményezett náluk.A bemelegítést sem végezték lelkiismeretesen.Fotózni egyetlen egyszer volt módom:
Kerge pók pózt kértem tőlük.teljesen spontán kellett az óra menetébe (tervezettől eltérően)a forgás.Másik irányba is!

Relaxálni képtelenek voltak.A lábpuszi tetszett a Nagyoknak is,az üdvözlés volt ez az óra elején.
Ovisok még,de valahogy a mesei elemekre épített óra nem mindig köti le őket.megtaláltuk náluk is a fényt,de egyáltalán nem volt meghitt és nyugodt a lábkörben ülés.

Így a tanult óratervet a nagyoknál nem tudom követni.A gyerekek igényéhez az adott csoporthoz igazítom így 2 relaxációt tervezek az órájukon.Óra elején így indítunk majd.És az óra 30 .perce körül is lesz egy relax-blokk.19 gyermekhez is másfajta óratipus kell mint egy 8-10 fős csoporthoz.itt a kivárás is jóval nagyobb türelmet kíván meg....És az eszközválasztásnál is figyelnem kell,nagyon vibráló eszköz nem lehet pl erőteljes színű...és ami időt igényel előlészítés szintjén...19 gyereknek egyedül nem tudok eleget tenni....

A zoknifelvétel a nagyoknál is (sokaknál)problémát jelentett,így náluk is megkérem majd az óvónőket,hogy zokni nélkül jöjjenek az órára.Nehéz ez egy olyan gyereknek aki taktilis hárító..Bizony-bizony mindent az alapoktól kell kezdeni....Megalapozzuk a dolgokat,így vissza kell lépni szinteket,és a kevesebb több elve alapján fogunk jógázni🙏



Hamarosan nyílt órák lesznek.
(itt a tavalyi,év végi nyílt óra részlete)





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése