2019. április 25., csütörtök

Nyuszis óra képekben

Nyuszis óránk volt.Már-már merészen de igencsak a keresztcsatornákat is belecsempésztem az órákba.Jól vették az akadályokat a jógázó gyerekek.Az óra elején jelzésnek a jobb csuklónkra gumigyűrűt húztunk -a gyerekek karperecnek mondták.
A bal lábszáramban valami nagyon fájdalmas dolog zajlik,megy az élet,de nehezen bírja el a testem súlyát a lábam,így lassabb az életem,de a jógát megtartottam:)Óra közben a hangom is elment-pedagógus jelenség-,de cuki kis Jógikáim érzékelték a "problémát" és beléptek Jógaországba ahogy azt kell:maguktól💓

És mindent lassan mondva tettük mellé a mozgásokat,így a jobb kéz fogta a bal fület,a bal kéz fogta a jobb lábat,fejtetőnket is dörzsölgettük jobb.illetve bal tenyerünkkel,sőt a szomszéd gyereket is érintettük a jobb kezünkkel.(értették).Picik óráján 5-en voltak,ott egyik és másik kéz szavait használtam.(ők is értették a feladatokat,próbálkoztak és sikerült lassan jól haladnunk a feladatokban.

A lábkeresztezésnél megpróbáltuk fal nélkül.Egyensúlyozó póz,így érezhetően nem ment elsőre segédlet nélkül.Így mentünk a bordásfalhoz és utána vissza a szőnyegünkre.Aztán már megpróbálkoztak a kéztartással is és magasba is emelték a karokat💓


A fogó játékot a tervezetthez mérten átvariáltam.Nyuszi mamák voltak(a fejdíszben)akik a taps jelzésem után a kicsi Nyuszijait óvta a Rókától-aki én voltam.És a Nyuszi papák is(fejdíszben)ugyanígy tettek.A fogócska után óriástojást készítettünk a testünkből.Pici beigazítás után már készen is volt a tojás alakzat.Volt taktilitás bőven.Talp csikik ahogy egymáshoz értek...:)Nagyon jól értették a fej-láb állást,hogy hogyan lehet megfogni az előtte lévő gyereket úgy,hogy kirajzolódjon a tojás alakzat.🙏

A Nyuszi az erdőben elhagyta a levelét.Ebben voltak a Nyuszi-pózok.Kihajtható kis fülekkel.

Mivel 12 kihajtható fül volt mindenkinek jutott póz.A Kicsiknél 5 pózt jógáztunk el,ahányan voltunk.

Tetszett nekik a hős_nyuszi-póz.És azt mondták ez lesz Anya/Apa házi feladat póza,ezt tanítják meg otthon:))

Érdekesnek találták a kinyitható kis ablakokat Nyuszi levelén.

Volt lefele néző-Nyuszi-kutya-póz-A gyerekek így nevezték el az órán.

Az alvő nyuszi póz.



A légzőgyakorlat műanyag pohárral és tollpihékkel zajlott.Ülve is és állva is kipróbálhatták.(élvezték)A Nagyok annyira belejöttek,hogy haza is vihették a poharat és a tollpihét,hogy ők majd gyakorolják otthon is fújni,aztán elkapni a tollpihét.


A Picik is nagyon élvezték a futó-játékot.

És Nyuszi mama gyönyörűen őrizte kis nyuszijait baba-pózban.


A Picik relaxációja baba pózban történt.Végigsimogattam a hátukat és mondtam a nyuszi bundájuk(póló)színét...

Így hajtogatták ki a Picik a saját Nyuszi-pózukat.

A bordásfalas megtapasztalás után bátran a picik is a szőnyegen kipróbálták a nem éppen könnyű egyensúlyi pózt.Ügyesen!!!






Az óra eszközeivel.Pohár-tollpihe,gumigyűrű a jobb csuklóra,nyuszi fejdísz és a Nyuszi levele a pózokkal.

Belépőként egy pacsi-t vittem.olyan gyönyörűen sorakoznak az ajtóban egyes oszlopban,hogy öröm nézni és nem kérdezték miért nincs a többi kép,hanem sorra pacsiztunk!

Gumigyűrű és pohárban tollpihe.

Az óra végi meglepi csokitojás volt,amit ott meg is ettünk:)


Nehéz feladatok voltak,de játékosan megoldást nyertek!A fekvőtámasz póznál többen azonnal feladták,és nem tartották még 2-3 mp-ig sem meg a pózt.Ekkor mondtam nekik,hogy a jóga nem szól erölködésről,csak addig kell csinálni egy-egy pózt amíg jólesik!
A Picik és a Nagyok órájában is volt egy-egy holtpont,nyüzsisedés.Ilyenkor jól bevált az I'm happy dalunk a kézjelzéssel.2x elénekeljük és tudjuk folytatni az órát.Az AHIMSZA szó rögzült nekik,ezt is alkalmazom.Működik.

Számomra AJÁNDÉK volt ma a 2 jóga óra a 17 kis Jógikával!!!💓🙏

Namaste!!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése