2019. április 4., csütörtök

Érzetek visszavonása és hozzáadása:)

A szép vagyok om-párnás helyszíne...

Az erős vagyok-szalagjai és képet is vittem nekik,ez alapján könnyű volt a feladat végrehajtás!

Az okos vagyok fényárban úszó állatmotívumokat ábrázoló dobozzal a háttérben...

A bátor vagyok pózokhoz a szemvédő minden szőnyegen....Nagyok óra előtti képe.

Kicsik óra előtti képe.

Ma csak ölelős képet vittem nekik,meg is kérdezték:ma csak ölelés?????De mindenki megölelt💓

A Picik erős vagyok póza és ott a nyújtott kar!

Az okos vagyok pózoknál hármat jógáztunk el.A dinót kérték,az oroszlánt és a krokodilt.

Aztán néztük őket picit a fényárban.

A szép vagyok póznál persze mindenki az om-párnára ült ,kihúzta az aranyszálát és mondta:"szép vagyok",mi meg megtapsoltuk!






A relaxációnál azt mondtam az vegye fel a szemüveget aki szeretne sötétben relaxálni.


Volt aki ülve tette,és kifordítva volt rajta a szemüveg,de🙏💓
A piciknél a bátor vagyok póz a szemet eltakarva érdekes volt.Félelme senkinek nem volt,inkább érdekességnek volt jelen az órán a szemtakaró.

A nagyok órája a szemet eltakarva kezdődött,ők kíváncsian felpróbálták.Egy kisfiú jelezte ő nem inkább.neki megmutattam a matracom alatt megbúvó papírszemüveget amiben láthat:)-azt vette fel.

Az erőpróba náluk nagyon jól ment!

Az okos vagyok póznál azt hitték kell majd a szemfedő....A kutya,oroszlán pózokat jógáztuk el a fényes doboztetőn található állatok közül-ennyit bírtak éppen ott és akkor.


Látszik a jókedvük.3x kellett oroszlánüvöltést kezdeményezni,most ezt ki kellett adniuk magukból.Utána békés relaxáció kezdődött.A szemüket eltakarva persze.Kértem őket aki úgy érzi megfoghatja a szőnyege szélét...aztán szinte kivétel nélkül megfogták a szőnyegük szélét-biztonságosabb a sötétben ha van kapaszkodó.


És nézem a képen még az is lefedte a szemét a relaxban aki papírszemüvegben kezdte az órát:)




A relaxáció alatt nyugtató zenét tettem be és én nem beszéltem.Most hosszasan képesek voltak a nyugalmas relaxációra🙏
Kellett egy mozgásos játék,a szőnyegeket rakott palacsintába tettük😊-és futó játék következett.Zseblámpát vittem és akit megvilágítottam ő egy jelzett virágra leguggolt,a többieknek a futás közben a már guggoló gyerekeket is ki kellett kerülniük.A második körben akit megvilágítottam egy jógapózba kellett állni,rivaldafény játéknak neveztük el.(élvezték)
A meditációt előkészítő körben egy körben ültünk le és elmondattam velük ki mire gondolt a "sötét relaxáció"alatt.Érdekes mert ketten a Vezúv hegység tetején voltak.Volt aki játszóházban volt és volt aki a tenger mélyén úszott.Félelemről senki nem számolt be.
A szép vagyok baldachinos-om-párnás beülős résznél a nagyok többen is azt mondták:"de nem is lett másabb"-ők már felismerik a valóságot és a közeljövőben megpróbálkozom kisiskolásabb jógaórákkal náluk.

Részemről mint jógaoktató részéről elmondhatom nem volt egyszerű a 2 óra.A 3-4 évesek állandó ma éppen milyen napjuk van-ra építek,és nem is lehet másképp.A Nagyoknál pedig tartani kellett az állandó figyelmet/fegyelmet és ott volt a kezem ahol pl a bátor vagyok póznál láttam,hogy a szőnyegén bizonytalanul keresgéli a lábával a szőnyegszéleket...És az órát egy az egyben tartani kellett.A sok eszköz is ezt kívánta meg.Az időt jól tartottam,és már papír-vázlat-nélkül tartom az órákat.Azaz a heti órák rutint adtak🙏

Nagyon-nagyon szeretem a gyerekjógát!(hatalmas előny,hogy óvónő is vagyok)

A következő órára persze kitaláltam valamit.Megláttam egy Bogyó és Babócás könyvet:Bogyó és Babóca tornázik címmel.Hát Bogyó és Babócázunk😊
És egy ilyen megoldásban lesz egy játék jógapózokkal.Kívánság-tátika🙏

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése