2018. január 30., kedd

Jóga karnevál,-légzés mint segítség

Nézd,állatok farsangja.
Ez az óraterv következik az ovis jógámon.
Eljógázzuk amit már tudunk ezek közül és a kedvenc plüss állatkájukat fogják magukkal hozni,eszközös jóga óra lesz.
Nekem kihívás,mert gyerekenként bejön a képbe egy eszköz de a gyerekeknek egy iszonyúan jó óra,mert a kedvenc állatával lehet.
Jóga ZOO állatokkal jó nevetni szankalpánk segítségével egy vidám jó hangulatú óránk lesz.Már plusz 3 gyerek jelentkezett,hogy szívesen jönne hozzám az órára.💓

És mivel saját ovisaim közül vannak a gyerekek jól ismerem őket.Ma egy elég zaklatott ,őrjöngő gyereket nyugtattam le a jóga módszerével.
Láttam mi történik.Hagytam,hátha ő oldja meg..
Benne maradt a problémahelyzetben.
Segítenem kellett.
Odahuppantam mellé és mondtam:"orron beszívod a levegőt..szádon ki"-és csináltam én is....nem csinálta ő.Majd megint mondtam neki és csináltam.Egyszercsak elkezdte csinálni.Láttam partnerem lehet.Elmondtam neki,a sírás általában nem old meg problémát, mindig megoldásokat keresünk.A gyerek 6 és fél éves:)És ment tovább a légzés.Miközben magyaráztam neki a légzése már nem a durca állapot légzése volt,szabályozta,helyreállt a légzése,a légzése által irányította az agyi funkciókat.Megértette amit mondtam neki és talált megoldást a problémájára.
Figyeltem rá és adtam egy utat neki hogy induljon el a légzés útján....

Én sokat alkalmazom.4 légzés be 8 légzésen át kilégzés,teljes tüdő ürítéssel.
Ott kezdtem el ebben hinni mikor a fejenállást legelőször sikerült megcsinálnom.Némileg jóga légzéssel de megtartottam a pózt,bár nagyon koncentráltam akkor,hogy sikerüljön végre.
És ez a légzés megsegítés micsoda segítség lett volna a 2 szülésemnél.....kár,hogy akkor még nem ismertem a jógát!

Mosómaci pózra fel,nézz utána!Nem nehéz,megtanulható póz.Csíki Mariann.Jóga a boldog gyerekkorért c.könyvben.

Gyakoroljunk együtt!
OM

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése