2018. február 23., péntek

Nyílt óra-CIRKUSZOS

🙏Jól sikerült az óra.9 gyerek.6 Vendég és én.A Fiam kamerázta az órát.(Köszönet érte,nagyon észrevétlenül,tenyérnyi kamerával dolgozik,és mp-eken múlt,hogy órakezdésre odaérjen-iskolából jött el)

A boldogság kék madara minden óránkon ott van.Most,csak szemlélőként volt jelen.


A csakra színekkel szeretünk játszani.Minden szín alatt egy jógapóz rejtőzik.Dolgozós óra volt,pózok után póz:)Több esetben a légzést használtam ki egy szusszanásnyi pihenésre.Áthidaltuk az éppen aktuális fáradtságunkat.
Taktilis,rücskös párna volt a belépő ahhoz,hogy a szőnyegre üljenek a gyerekek(cirkuszi belépő).A szőnyegükön egy Verdás matrica várta őket és Verdával indultunk el a cirkuszba,a szőnyeg két szélét magunkra húzva indultunk el,mintha autóznánk,annyiszor előre-hátra gördülve ahány évesek vagyunk.
Használtam megszólaló varázspálcát,dobókockát,buborékfújót,bábút,kártyákat,vízpermetet,kötelet,szivacsokat,kendőket,matricát,fény-égőket,világító fényfűzért,karikát,zenei lejátszót,taktilis labdát,tollakat.

A keresztcsatornák gyakorlatai mind a bemelegítésben és végig óra végéig jelen voltak.
Több ízben mondtunk versikét,énekeltünk az állatokról,a relax is énekes kíséret mellett zajlott-cselekedteteéssel.Taktilis érzékenyítés volt a fő cél.
Szankalpánk:"Gyerekenek lenni jó!"A szankalpa=célkitűzés,cél,kinyilvánított szándék.
Az óra rötyögős,lényegesen hangosabb,és vicces volt.Nagy kuncogások és nevetések közepette jógáztunk.Mert:"Gyereknek lenni jó"-igazán gyerekcentrikussá sikeresett az óra.Felszabadultak voltak,de fegyelmezettek a gyerekek.Zömében 6-7 évesek már.

Az oroszlán üvöltések után egy tűzkeréken kellett átbújniuk.A tűzkerék 2 perces mutatványomba került elkészíteni.Hullahopp karika,2 lampionos égősor-fűzér,elemes verzióban.Közben ezt mondogattuk:
"Bátor vagyok.
Szép vagyok.
Erős vagyok.
Okos vagyok."
A várakozási idő jól telt így azoknak akik még nem értek a karikához.
A nézőket és az oroszlán sort 6 db elemes gyertyával választottam el,mint a cirkuszban a ketrec-szimbólumként szolgált a fényló gyertya.Védelmi funkciót betöltve.

A csakra színek alatt az állatpózok olyan területet céloztak meg amit a csakraszínnel szeretnénk energiaként nyerni arra a területre.Tudatosan, a gyerekeknek felkínálva a helyzetet jógáztuk el a pózokat.Pirostól a fehérig...

A páros gyakorlatoknál nem szerencsés ha egy gyereknek nincs párja,most is ez történt,de az én páromként a szőnyegről figyelve adtam az instrukciókat,miközben gyerekkel jógáztam.Így kevésbé tudtam odalépni a gyerekekhez,de amikor lehetett igyekeztem mindenkivel kapcsolatba lépni,érintkezni.
A páros relaxációt most végeztük először.
Szivaccsal,majd dörzsi szivaccsal,majd kendővel történt egymás"átmosása".Énekkel kísérve,mindig ugyanúgy és mindig sorrendileg követve a mozzanatokat.
Érdekes volt,mert a gyerekek kérték(páratlan létszám miatt be kellett álljak),hogy most én feküdjek le a relaxnál és engem fognak szivaccsal mosdatni.1-2 mp-re hezitáltam,de belementem és már csukott szemmel feküdtem a szőnyegen...és csak a dalokkal segítettem a relaxot.Feltételezem minden rendben volt-a kuncogásokat hallottam,de ennél többet nem tudok...Vállalva,hogy megcsúszhat az óra így ha az oktató 9 gyerek mellett percekre becsukja a szemét...(videóról szívesen visszanézem majd ezt a pár percet:)))...)
Az erdőben gyökerező fák póza csodaszépen sikerült.
Az erdő mandalánk-póz felvétele kapcsán olyan jó érzés kerített hatalmába,éreztem az együttes erőt!
Az erdő üdvözletünk versikéje jóga elemekkel megspékelve így hangzott:
"Szeretek adni és kapni.Szeretem megmutatni mit tudok.Vicces vagyok,boldog vagyok.
Kicsatttanok az egészségtől.Gyereknek lenni jó"

A meditációs körünk a" tűzkerék"-volt.Köré ültünk le szorosan,térdünk összeért.Egy meglepetés pózt rejtett a rák pocakja,ami egy fóka...ez már a következő óra témája lesz,a vízes-óra..a Víz világnapja tiszteletére.
A fóka szeret labdával játszani,erre átkötésként egy taktilis labdát hoztam a körbe.Ezt körbeadtuk,és közbe a nap rossz hírét és jó hírét mondtuk.Senkinek nem volt rossz híre!"Nincs rossz hírem!"

Házi feladatnak :. adtunk pózt Anyának/Apának.A megérdemelt szőlőcukor elszopogatása mellett én mint jógaoktató a Vendégeket is megkínáltam szőlőcukorral.Annyit lehetett venni ahány köldökünk van.:)

Kiléptünk Jógaországból az Om-mal és egy mandala színezőt kaptak a gyerekek.A következő órára ki kell színezni mert mandala-relaxációt végzünk majd.Így a gyerekek is kaptak most "házi feladatot"

Nagyon sok mellkasnyitó pózt építettem az órába,a szívünket nyitogattuk és hálásak voltunk,hogy Vendégeinknek megmutathattuk mit tanultunk a pár ovis-gyerekjóga óránkon.

💓


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése