2023. július 18., kedd

Újrakezdés

Ma elkezdtem....
Újra...
És volt egy nagy Segítőm,egy pár sor a jógás blogomba egy Hozzászólótól:
És azt hiszem ez most a lehető legjobbkor jött💝
Mert el kell kezdeni.
A pszichológusommal átbeszélek minden most adódó elakadásomat részletesen.
Szerinte akkora fókusz irányul/t/másra,hogy ez normális dolog ha egy szeretett dologban mégis elakadtam és függőbe tettem egy időre.


És bizony a Köki tetőn is jógáztunk reggelente...

Ház falánál sem tétováztam...

Megrajzoltam.

Csináltam!

Relaxáltam.

Fotós voltam a jóga órákon.

Otthon pedig nagyon szerettem a Labdámat.


És a sok próbálkozás előbb-utóbb meghozta a sikert.

Most nincs bennem ekkora elszántság,nincs motivációm,most ez a külső Hang szólt felém aminek hatására elkezdem újra.
A belső csendem lesz az ami továbblendít.
Egyedül magam leszek aki miatt napi szinten újra bevezetem az életembe a jógát.

Elővettem a hevederem,a jóga téglákat,a labdát,a szőnyegem,a fali hevedert,és rövidebb jóga videókat kerestem a neten,azokkal kezdem.
Hiányzik a Stúdiós óra,hiányzik az OKTATÓM💝🙏-de amit Tőle tanultam az bennem van és bízom magamban,hogy így is megoldom ezt a helyzetet.Előkerestem a relaxációs cd-imet,a szemfedőt.

Ha elkezded....

Csinálni fogod.

Mert jó hatással lesz Rád!🙏

Csak kezdd el!!!!

 

2 megjegyzés:

  1. Az elmult harom ev kulonosen nehez volt neked, ido kell mig mindent fel lehet dolgozni. Amikor az ember csak osszeszoritott fogakkal (vagy mosolygo arccal) hajt es tulel, akkor ez a feldolgozas nem tortenik meg, mert a belso hangot elnyomja az adrenalin es kortizol futotte szimpatikus idegrendszer. A trauma leulepedik, latszolag nem okoz gondot, latszolag jol vagyunk, de ha nem lett a helyere teve, akkor felszolal, leallit minket, szomatikus vagy mentalis problemak kepeben. Es ilyenkor valoban helyes lassulni, prioritasokat nezni, minimalizalni. Ezt el kell fogadni onitelet nelkul.

    Nekem is volt egy hosszu kenyszerszunetem, terd szalag szakadas utan. Amikor ujra probalkozhattam a jogaval, a hatha joga helyett restorative yoga orakat kovettem. Itt nagy, testet megtarto parnaval (bolster) dolgoztunk es a cel az volt hogy a paraszimpatetikus idegrendszer aktivalodjon es ez segitse a gyogyulast minden tekintetben. Ezen kivul nagyon elveztem a yoga nidra videokat, ahol egy empatikus hang relax pozicioban body scan-t iranyit vegig. Figyelunk a legzesre es oda iranyitjuk a figyelmunket amilyen testreszre koncentralunk. Tobbnyire felenel alszom, de az agyam mindent hall es a vegen mindig a megfelelo idoben felebredek. Angolul rengeteg video van, de talan most mar egyre tobb magyar nyelvu csatorna is akad a Youtube-on. Az oktato a legjobb, de ha erre nincs lehetoseg, akkor szerintem ezek a vezetett orak kivaloak.

    Szerintem nagyon sok formaja van annak ahogy a jogat alkalmazzuk az eletunkben meg akkor is ha epp nem csinaljuk a napimadat rutint vagy a pozokat. Amikor tudatosan mozogsz, setalsz, rollerezel, amikor a termeszetbe mesz a paroddal, amikor befele figyelsz, amikor gondoskodsz magadrol is es feldolgozol, reflektalsz, amikor a kicsik orait tervezed es irod a joga blogod, akkor szerintem a joga elveinek megfeleloen elsz. Tehat a joga nem vesz el csak atalakul! 😄

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A jogisztikus dimenzió ami körbevesz,mert mindenütt ott van ha te úgy élsz.Köszönöm ismételten kedves soraidat!!!!És most nekem vagy nagy inspiráció.Hála Neked!-így ismeretlenül is!

      Törlés